RECENZE: Nikdy neříkej navždy

2. března 2014 v 21:12 | Cherrybumbum |  Knížky
Přiznám se, že jsem si v patnácti letech přísahala, že už nikdy neotevřu žádný dívčí román. Důvod byl takový, že mi všechny holčičí knížky připadali tak trochu na jedno brdo a po zhruba roce mě už prostě přestaly bavit. Ale když se mi do rukou dostala kniha "Nikdy neříkej nikdy" od autorky Ali Cronin, rozhodla jsem se, že dám dívčím románům ještě jednu šanci.

Sedmnáctiletá Sára se o rodinné dovolené ve Španělsku zamiluje do krasavce Joea, který studuje třetím rokem politologii na vysoké škole v Londýně. Během prázdninového románku se spolu sblíží a poslední den, kdy je Joe ve Španělsku, s ním Sára také prožije svoje poprvé. Při odjezdu si od ní Joe vezme telefonní číslo a slíbí jí, že se Sáře co nejdříve ozve.
Po několika týdnech nastupuje Sára opět do školy v a vypráví svým kamarádkám o svém vyvoleném, jaký byl její první sex a uvědomí si, že se jí její princ na bílém koni stále neozval. Ale naděje umírá poslední, že?

Po delší době se Sáře Joe opravdu ozve a pozve ji k sobě do Londýna, kde stráví víkend plný sexu, ale během Sářiného odjezdu se pár spolu pohádá a několik dní spolu nekomunikují. Jejich další setkání se nesou v podobném duchu, navíc si je Sára vědoma toho, že ji jeho přátelé neberou příliš vážně. Navíc Joe pomalu začíná rušit jejich schůzky, což Sáru neuvěřitelně trápí. Myslí to s ní vůbec, alespoň trošku, vážně?

Ačkoliv je tato kniha doporučena spíše čtenářkám od 15 let, myslím si, že je určena spíše pro mladší dívky. Je pro ně nejen velmi čtivá, ale také poučná, co se týče otázky "Nikdy nedej své panenství prvnímu klukovi, který ti sáhne pod kalhotky". Ale ani nás starší kniha nemusí nudit. Můžeme si při četbě zavzpomínat na naše první lásky, kdy jsme jako správné nanynky byly schopné se kvůli klukovi postavit i na hlavu, jen abychom na něho udělaly dojem.

Na druhou stranu si myslím, že kdyby autorka knihu trochu zkrátila, vůbec by neudělala chybu. Některé pasáže jsou až přehnaně dlouhé a kniha se tím pádem po většinu času nese v duchu "Jsem naivní kráva, která spí s klukem, který si mně absolutně neváží", což časem i omrzí. Sice se kniha četla velice dobře, ale zkrátka se z ní časem stala vyloženě zaseknutá deska. Navíc mě celkem pobavily různé bláboly hrdinek ve stylu: "Měl ho většího než tampon" apod.
Ale to je otázka osobního vkusu, přece jen člověk, který příliš nečte dívčí románky může toto vidět jinak než čtenářky, které mají knihy s touto tématikou v oblibě.

Moje hodnocení této knihy: 5/10
Kniha mne kdoví jak nenadchla, ale zároveň ani neurazila. Jedná se o jednoduchý příběh pro náctileté čtenářky.