Recenze: Proklej svítání

24. prosince 2014 v 1:39 | Cherrybumbum |  Knížky
Dostat za úkol udělat recenzi na knihu, která je posledním dílem tetralogie (zkrátka je 4. dílem), ze které jste jako bonus nečetli ani jednu knihu, zní jako sebevražedná mise. Ale když už mi v balíku z Krásná.cz dorazila kniha "Proklej svítání" od Karen Chance s tímto úkolem, nedalo se nic dělat. Musela jsem se pustit do čtení.

Zdroj: TADY

A jelikož jsem neměla čas na to, schánět a číst předchozí díly, musela jsem do toho skočit rovnou po hlavě a doufat, že se chytím. A světe div se, od první stránky jsem měla celkem přehled - autorka jako by tušila, že nějaká blogerka začne číst její knihu bez návaznosti na ty ostatní, a tak neustále vysvětluje a připomíná veškerý děj, postavy a jejich schopnosti z minulých dílů. Za tohle ode mě palec nahoru, ačkoliv si nejsem příliš jistá, jak tento fakt působí na ty čtenářky, které celou sérii poctivě přečetly pěkně od začátku.

Pozorný čtenář jistě teď spekuluje, proč stále chodím kolem horké kaše a nevrhnu se na samotný děj knihy. Dobře, máte ho mít.

Představte si, že jednoho krásného dne zdědíte titul Pýthie (věštkyně), s bonusem v podobě schopnosti cestovat v čase. Šílené, že ano? Alespoň pro obyčejnou teenagerku, jako je Cassandra Palmerová, která tento titul zdědila po vědmě Agnes, za kterou Cassie na začátku knihy cestuje v čase, aby dostala jakési "úvodní školení do funkce Pýthie", kterého se jí bohužel nedostalo. Do toho se díky svému titulu stává terčem číslo jedna pro všechny mágy, kteří by Cassie nejraději viděli mrtvou.

Přes to všechno je tu naprosto božský upír jménem Mircea, který by svou krásou strčil Twillightového Edwarda do kapsy, který má ovšem pocit, že je Cassandra spíš jeho majetkem, což se jí samozřejmě vůbec nelíbí. Ovšem naštvat jednoho z nejvyšších členů tzv. Senátu se rozhodně nevyplácí. Zvlášť, když zmiňovaný Senát se má v brzké době sejít, aby projednal, zda bude Cassandra skutečně jmenována právoplatnou Pýthií, či nikoliv. Pokud máte pocit, že je to celé pekelně zamotané, tak máte pravdu, proto vám doporučuji upalovat do nejbližší knihovny či knihkupectví a tuto knihu si obstarat.

Můj názor na knihu:
Jak jsem zmiňovala již na začátku, oceňuji, že se autorka snažila o připomínání předešlého děje, což mohou ocenit nejen čtenáři, kterým se do rukou jako první dostal až tento díl, ale také fanoušci příběhů Cassi Palmerové, kteří nedočkavě čekají na vydání dalšího dílu této série. I přes velice zajímavé postavy a děj jsem se do knihy bohužel nedokázala příliš začíst - zřejmě kvůli nenávaznosti na předchozí díly. Ovšem vzhledem ke kladným recenzím na předchozí části této série, přeci jen uvažuji o tom, že dám příběhům Cassandry Palmerové ještě jednu šanci.

Celkové skóre knihy: 6/10

Na závěr o knize:
Název: Proklej svítání (z anglického originálu Curse the Dawn)