Recenze: Podvol se

26. února 2015 v 11:55 | Cherrybumbum |  Knížky
Když se mi tato kniha dostala poprvé do rukou a já si na zadní straně přečetla její anotaci, napadlo mě, že se nejspíš bude jednat o nějakou novější verzi "Padesáti odstínů šedi", které jsem sice předtím nečetla, ale měla jsem tu čest vidět film. Dokonce i samotný obal knihy na mě vdechl takovou tu intimní náladu, a tak jsem se nakonec přeci jen rozhodla, nakouknout pod pokličku prvního dílu nové série z dílny Mayi Banks, která má na svém kontě již jednu eroticky laděnou sérii "Bez dechu".

Zdroj: Databazeknih.cz

Joss před třemi lety přišla o svého milovaného manžela, který ji zahrnoval dárečky, láskou a něhou. Celou tu dobu nad jeho ztrátou truchlila a nedokázala si k tělu připustit nikoho jiného, než jeho společníka Dashe, který jí byl po tyto dlouhé roky velkou oporou. Až nyní se rozhodla, že již nebude navštěvovat hrob svého manžela, navždy se rozloučí s Dashem a postaví se konečně na své vlastní nohy. Bude to ovšem možné, po tolika letech trápení a sebelítosti?

Joss má totiž plán, jak začít žít nový život. Již léta touží po dominanci, kterou jí její manžel nemohl dát. Se svým plánem se svěřuje svým dvěma nejlepším kamarádkám a večer se vydává do tzv. Sídla, kde se schází všichni lidé, kteří mají stejné sexuální touhy, jako ona. Tam však narazí na někoho, koho by tam ani v těch nejpodivnějších snech nečekala. Pomůže jí zrovna on uspokojit svou touhu být něčí submisiv?

Můj názor:
Říká se: "Nesuď knihu podle obalu". V případě této knihy to platí dvojnásob - přebal knihy je podle mého názoru zajímavý, ale nejsem si jistá, zda bych to samé mohla s klidným svědomím říct i o obsahu.

Svou kritiku bych začala nejspíš faktem, že kniha je celkem dlouho jako zaseknutá deska. "Celkem dlouho" znamená, že jsem v zhruba její polovině přemýšlela, zda má cenu vůbec číst dál.
Až jsem občas měla nutkání si znovu a důkladně přečíst anotaci této knihy, abych se ujistla, že tedy čtu ten erotický "The New York Times Bestseller" a ne záznam z besedy na téma: "Já, dominant", který je občas přerušen setkáním hlavní postavy s jejími nejlepšími kamarádkami u kávičky či úvahami, zda její nové já nebude vadit jejímu zesnulému manželovi.

Pak po delší době konečně přišly na řadu ty skandální sexuální scény. No, nevím, jak moc to mělo být skandální, ale mě to přišlo spíš vtipné a u některých pasáží jsem se opravdu od srdce zasmála (nějaké bych sem přiložila, ale protože vím, že tento web tou převážně mladší slečny, tak si je nechám hezky pro sebe:) ). Zřejmě proto, že ty dva u toho zase furt mluví a mluví a mluví a působí to vážně hodně divným dojmem. Navíc jsem měla pak takový pocit, že Jossin nový pan Dominant (jeho jméno nebudu prozrazovat) jen předstírá, že něčím takovým je. Nevím, je to možná vážně pocit.

Mé hodnocení:
Kniha mě absolutně nezaujala - možná jsem čekala něco zajímavějšího a odvážnějšího, hlavně proto, že přesně toto mi sliboval abstrakt knihy. Na nulu to ale stejně není, jelikož i v těch nudných upovídaných pasážích se dalo najít tolik krásných slov a hezkých monologů. Proto knize dávám hodnocení:

3/10.

O knize:
Název: Podvol se