Jsem asi hodně špatně vychovaná

29. dubna 2015 v 12:31 | Cherrybumbum |  Jak to vidím...
Někdy si kladu dvě zásadní otázky:
1.) Jde tahle společnost do kytek? (řekla bych to jinak, ale rozhodla jsem se, že vulgarismy budu co nejvíce omezovat)
2.) Nebo jsem já jenom špatně vychovaná a nechápu tedy, jak to dneska vlastně mezi námi chodí?


O Češích se často říká, že se chovají jako burani. A často s takovým tvrzením musím jenom souhlasit. Je mi sice jasné, že za našimi pomyslnými hranicemi se všichni k sobě také nechovají vlídně, mile, ohleduplně - zkrátka slušně, ale to, jak jsou někteří jedinci schopni se k ostatním chovat, to zkrátka zdravý rozum nechápe, ani trošičku.


Nastoupíte do MHD, vlaku nebo autobusu. Plno, až na jedno volné místečko. Přijdete k němu a zeptáte toho, co sedí vedle nebo naproti: "Dobrý den, máte tu volno?" Když řekne, že ano, posadíte se.
Alespoň takhle mě to učili, když jsem byla malá. Lidí, kteří se mě na tuto otázku zeptají, než se posadí, bych za tenhle půlrok napočítala na jedné ruce a ještě by mi nějaké prsty zbyly. Většinou se tam každý bez zeptání vyvalí, hodí si tašky tak, že si nohy musím dávat pomalu nahoru nebo si natáhne nohy tak, že si ty své opět musím dát pomalu nahoru. Klasika. Naprostá klasika, kterou jsem se naučila přecházet s povzdechnutím velice trpělivého rodiče a často ještě koketuji s myšlenkou, že bych řekla něco jako: "Ano, samozřejmě, že je tu volno." A pak jsou tu takové góly, kdy přijde primadona, posadí se naproti mě, hodí nožku přes nožku tak, že se mi botami neustále otírá o kalhoty. Když už se to stane asi potřetí a já opatrně a slušně nadhodím, jestli by bylo možné si ty nohy dát nějak jinam, že už mám kalhoty od ní špinavé a to je mám teprve 20 minut na sobě, tak si vyslechnu: "Aby ses neposrala, si můžu mít nohy jak chci."


Kdy se lidé naučili být na ostatní být vulgární ve chvíli, kdy se jim něco nelíbí nebo kdy je někdo o něco slušně požádá? Kdy člověk zapomněl na to, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda toho druhého?
Pátek večer - práce volá. Jako "odnašečka skla" mám přísný zákaz obsluhovat lidi - to je práce barmánů, jsou za ní víc než slušně placeni. Kolikrát musím za večer někomu říct: "Nezlobte se, ale já neobsluhuji, počkejte si, až se k vám dostane barman"? Stokrát. Ano, určitě stokrát. A jsme tu zase u dvou skupin lidí - jedna i s milionem promile v krvi to pochopí a počká si, max. mě začne přemlouvat nebo se snaží uplatit, abych je přece jenom obsloužila já, a druhá? Na to sem dám krátký seznam hlášek, které jsem obdržela já nebo někdo s holek, které pracují se mnou:

"Tak proč se se mnou vůbec bavíš?" (Ehm, když mi luskáš před ksichtem nebo na mě hulákáš jak na psa, tak se to bez reakce vážně neobejde)
"Tak to jdi do prdele." (Když mi jednou vyklouzla odpověď: "Sám běž, když se neumíš chovat", tak dotyčný najednou začal koktat a vymlouvat se, že to nebylo na mě)
"A co mi tím jako hodláte naznačit, že neobsluhujete?" (Já nevím, třeba že neobsluhuju?)
"Vole, se na to můžu vysrat, už tu stojím půl hodiny." (Nekecej, teď jsi přišel, viděla jsem tě, jak přicházíš)

Někdo by mohl říct, že se takhle lidé chovají, protože za to může alkohol. Nevím, často bych řekla, že je to buď o té vychovanosti nebo celkově o inteligenci těch jedinců, protože se mi často stane, že někdo, kdo toho vypil už hodně, se chová líp a slušněji, než někdo, kdo si dal dva panáky a teď tam demoluje zařízení baru, protože je "Těžce vožralej jak dobytek".
A jestli si můžu dovolit ještě jednu poznámku: Když jde o inteligenci opilých lidí, tak lepší je jednoznačně strana mužů. Ženský se fakt chovají jako krávy a ještě navíc jako prasata. Stačí se občas jít ke konci večera podívat na záchody. Stojí to občas za to!

Jedna předpracovní, kdy jsem měla ještě skutečný úsměv na tváři

Jako malé mi také kladli na srdce, že bych měla pomáhat ostatním, když je to v mých silách.
Už jsem několikrát pomáhala několika paním od nás s baráku s kočárkem. Vím, že do toho našeho výtahu se s ním dostat a hlavně vylézt, je občas oříšek. Kolikrát jdu i po schodech pěšky, protože se tam nechci za každou cenu mačkat, když je výtah náhle malý i pro ten kočár s maminkou. Normální věc, řekla bych. Ale stejně jsem se dozvěděla, že je to špatně. Ne od těch maminek, ty byly rády, i když jsem jim jen podržela dveře, aby mohly vystoupit. Ale od pár lidí z baráku - proč prý pomáhám Mongolkám? Jsou nevychované a nezdraví. Je to možné, že mě jako první moc často nezdraví, ale beru to tak, že já jsem mladší, tak bych tu pusu měla snad otevřít dřív. Ale ať si ti rejpalové sáhnou do svědomí, kolikrát kolem nich jen tak prošli a sami ani nezabučeli.

Na naší škole teď také vypukl mor v podobě zlomených nebo jinak pochroumaných nohou. Když vidím někoho, jak se chce s berlemi dostat do třídy, tak ho pustím, to samé, když někdo takový odchází z místnosti. Asi taky špatně, protože spousta lidí vidí někoho, jak se belhá s berlemi ze třídy ven a stejně se do těch dveří narvou, div ho neporazí. (Což se také nabízí otázka, jestli ten, kdo vychází ven nemá ve dveřích přednost? Když jsem tohle jednou jako asi šestiletá udělala, tak jsem za to dostala od babičky hodně vynadáno).
To samé, když jde někdo takový do budovy nebo ven. Od okolního světa nás dělí takové obrovské a hrozně těžké dveře, do kterých se musím kolikrát opřít celou vahou, abych se vůbec dostala dovnitř. Nenapadlo by mě tedy, že bych neměla někomu takovému takové dveře podržet a počkat, než projde. Jo, možná by si otevřít zvládl sám, ale jak dlouho by mu to trvalo? To je vážně takový problém někomu i naprostou banalitou pomoci? Ne, ono je totiž jednodušší bouchnout jim zkrátka dveřmi před nosem a jít do pryč.

Článek je už dost dlouhý, ale stejně jsem stále nevyjádřila to, co mi vadí, tak alespoň zkráceně:
Nezdravení, poslouchání hudby na ulici nebo v prostředku bez sluchátek, tykání Vietnamským prodavačům nebo obsluze bister, hlasité telefonování na veřejnosti, kouření na místech, kde je jasný zákaz ("to je ale diskriminace kuřáků!!!"); ničení věcí ("Jé něco nového, tak to musím hned posprejovat nebo rozkopat", o tom by se dal napsat celý článek)... a víte co? Dál pokračovat nebudu. To bych tu totiž byla hodně dlouho. Navíc je stejně možné, že tohle všechno je v pořádku, jenom já jsem blbě vychovaná.

Co považujete za největší nevychovanost vy?
Říkáte ostatním na rovinu, že se vám jejich chování nelíbí nebo raději mlčíte?




 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Del Del | Web | 29. dubna 2015 v 12:58 | Reagovat

Super článek a velká pravda. Je fakt, že třeba v autobuse nebo tramvaji se neptám zda je tam volno, ale ve vlaku automaticky. Ta čtyřsedačka mi příjde taková osobnější :-D  a v hospodě totéž. Flek má jen kolegyně, takže když chtějí hosté platit, říkám že ji za nimi pošlu. To taky udělám, jenže ona dělá dalších tisíc věcí a pak na to pro jistotu zapomene,takže ji tam posílám čtyřikrát a pokaždé když jdu kolem daného stolu, vysloužím si pohledy a poznámky, jestli já jsem náhodou nezapoměla a kde to jako vázne :-) ;-)

2 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. dubna 2015 v 13:09 | Reagovat

[1]: Jo, to znám taky: "Tak mi někoho zavolej, se mi nechce čekat". Barmani tam mají tři zadky dalších lidí a budu za nima chodit, jestli by mohli vzít přednostně někoho jiného. :D Tak určitě

3 Rowena Rowena | Web | 29. dubna 2015 v 13:35 | Reagovat

Toto je jeden z najlepších článkov, aký som za poslednú čítala, fakt, najradšej by som ho ukázala každému, koho sa tento článok týka (aj tak by nepochopili :-? ).
Neviem, čo sa to s nami stalo, veď všetky tieto slušné gestá boli úplne normálne.
Počúvanie hudby ma neskutočne štve, keď už súvisí s tým citátom "sloboda končí tam, kde..". Neznášam, keď to majú nahlas, nezaujíma ma totiž ich hudobný vkus, ja som sebec a vystačím si so svojím playlistom. Nezaujíma ma ani to, že s tým pôsobia ako veľkí frajeri, ktorí sa musia rozplácnuť na celé sedadlo. Môj priateľ je teraz v Česku a smejem sa, ako mi vždy rozpráva, že počas cesty do práce vždy v tramvaji stretne niekoho, koho musí napomenúť, v tom sa vyžíva. :-D Každý deň tam po niekom kričí, či sa musí rozťahovať s tým batohom, či tam musí byť roztiahnutý so sluchátkami ako slepý a nepustiť staršiu tetu, ktorá stojí pred ním. Tá blondína, ktorá ti tak hnusne odvrkla, by po tomto bláznovi ani neštekla. :-D Ale je to, samozrejme, dosť smutné, že na týchto dnešných ľudí už treba ísť takto, so zvýšeným hlasom... Inak samozrejme, deje sa to aj na Slovensku, len my sme z malého mesta, kde tá slušnosť ešte trochu pretrváva, tak hlavne ja mám taký nezvyk na väčšie mestá. :-)
Inak máš pravdu v tom, že drzosť nespočíva v opitosti. Ja, keď si trochu viac vypijem, tak o mne ľudia ani nevedia. :-D

4 Rowena Rowena | Web | 29. dubna 2015 v 13:43 | Reagovat

Teraz po odoslaní ma napadlo ešte niečo. Vadí mi, keď som s niekým vonku, a on je celé hodiny na mobile a píše si s niekým na Facebooku. Prípadne, keď sme boli viacerí, písali si dokonca navzájom. Mala som chuť sa zdvihnúť a odísť, ale nechcela som pôsobiť drzo. Samozrejme, opisujem dievčenskú skupinku, je to trochu zvláštne, veď práve dievčatá by mali byť uvedomelejšie. Doma som na FB zistila, že počas toho ako sme trávili čas, si napísali status "nudaaa". Sranda, že s priateľovými kamarátmi sa väčšinou normálne rozprávame a mobil používajú na to, na čo bol vlastne vymyslený - na volanie. :-)

5 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. dubna 2015 v 13:46 | Reagovat

[3]: Ano, dají vedle sebe batoh a prostě si tam nikdo nemůže sednout. Bych jim ty tašky vždycky vzala a vyhodila z okna.

A s tím FB si mi připomněla, že jednou u nás v baru slavila narozeniny nějaká banda asi 12 lidí a celou dobu všichni jenom seděli a ťukali si něco do mobilů. Možná bych i věřila tomu, že si psali mezi sebou. :D

6 Raia Raia | Web | 29. dubna 2015 v 13:59 | Reagovat

máš pravdu ľudia sú v tejto dobe veľmi nevychovaní, akoby na nich rodičia ani nemali čas.

7 Alss Alss | E-mail | Web | 29. dubna 2015 v 17:07 | Reagovat

Naprosto pravdivý článek, jenom je škoda, že ti, co by to nejvíc potřebovali si to na 100% nepřečtou... za ty tašky v autobuse bych taky zabíjela, protože potom polovina lidí (úplně zbytečně.) balancuje v uličce... znám to až moc dobře :-D.. a ještě musím přidat názor k těm mobilům, to beru snad za největší zlozvyk současnosti :D a nejenom, že většina lidí si klidně odepisuje na facebooku v průběhu toho, co jim něco zaujatě líčím, super taky je, když jde někdo po ulici, v ruce mobil, oči přilepený na displeji a pak se strašně diví, když mu někdo jiný řekne, ať radši kouká na cestu, nebo když ho málem srazí auto. taky dost super -.- :-D

8 Kerr Kerr | Web | 30. dubna 2015 v 20:48 | Reagovat

Naprosto pravdivý článek. Ještě, že autobusem nejezdím a tyhlety kraviny a nepříjemní lidi se mi vyhýbají. Nejsem si jistá, jak dlouho bych to vydržela, protože fakt nemam na tohle silný nervy, zachvíli bych asi byla dost nepříjemná.

9 Guizmo Guizmo | Web | 29. června 2015 v 13:15 | Reagovat

Na malým městě v MHD se lidi ptaj, ve velkoměstě to faaaakt nemá cenu. Vidíš volno sedneš. Třeba ve vlaku v kupíčkach jo, to je samozřejmý, ale kdo by sakra držel v metru někomu místo? V tramvaji? V busu přes Prahu?

10 Bree Bree | Web | 29. června 2015 v 13:26 | Reagovat

Máš pravdu, někdy jdu třeba po vesnici a tady se normálně zdraví. Jde naproti mě starší paní a já slušně pozdravím, ale ona mě nepozdraví zpět. To mi příjde prostě .. A když bych nepozdravila já, jsem nevychovaná. Samozřejmě, jsem mladší, takže mám zdravit první já, ale potom, když se nedočkám odezvy? A nebo když nějaké malé děcka řvou v autobuse, ve vlaku a tak podobně.

11 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 13:40 | Reagovat

[10]: to máš pravdu, z toho bych se vždycky po...., když kolem takových lidí chodíš denně, denně je nahlas a s úsměvem zdravíš a oni ani nezabučí. A pak si jednou řekneš, že na ně kašleš, když se takhle chovají a hned letí za rodičema, jakýho mají nevychovanýho spratka, že ani neotevře pusu.

Tohle dělala jedna naše sousedka v baráku. Že nikdy neodpověděla na pozdrav, ještě trapně otáčela hlavu, jako že mě nevidí a když jsem jí začala dělat to samé, tak nebyla líná vyjet až k nám do šestého patra a dělat scény, co si to dovoluju. Ale máma jí tenkrát uzemnila, protože věděla, jak to ve skutečnosti bylo. Takže od té doby odpovídá na pozdravy, ale vidíš ten její pohled, že čekám, kdy mě s ním zabije. :D

12 Wyckye Yokkako Wyckye Yokkako | E-mail | Web | 29. června 2015 v 14:06 | Reagovat

No tak ja si myslím že ten "Je tu voľno?" prípad je celkom taký všelijaký, lebo keby nebolo, niekto by tam sedel, no nie? -.-

13 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 14:14 | Reagovat

[12]: Třeba držím místo pro někoho, kdo si přisedne na další zastávce. S babičkou jsem to tak dělala kolikrát. ;)

14 Wyckye Yokkako Wyckye Yokkako | E-mail | Web | 29. června 2015 v 14:32 | Reagovat

[13]: Tak si sadneš do uličky a k oknu sa podľa mňa cez teba nikomu nebude chcieť trepať :P Aspoň mne by sa nechcelo..

15 kalamity jane kalamity jane | 29. června 2015 v 15:37 | Reagovat

Co se týče těch záchodů tak by mě ani nenapadlo, že by některé ženy mohli být až tak velé prasata do doby, kdy jsem navštívila záchody na hlavnám nádraží. Největší odporností použitá vložka válející se jen tak na zemi. Pravdou je ,že se hranice slušnosti tak posunuli, že jsem se taky do určitých mezích nechala strhnout.

16 Illumináti Illumináti | Web | 29. června 2015 v 15:46 | Reagovat

wow
           such nevychovanost
     much humanismus
                     very selfie
    8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

17 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 29. června 2015 v 16:04 | Reagovat

Největší nevychovanost asi nevymyslím, je jich tolik....
Ale na druhou otázku odpovědět můžu, příkladem :-)
Moje sousedka, fajn holka, si našla nového přítele...
Já na něj mám svůj názor, asi fakt úplně jiný, než ona. Je to mladý kluk a já si moc rozumím s jeho maminkou, ta je jen asi o tři roky starší, než já.
S tím klukem se prakticky denně potkávám a aby mě pozdravil, dokonce jako první, o tom si můžu nechat jen zdát. A tak zdravím já a vždy s velice roztomilým úsměvem. A vždycky přidám krátkou větičku, třeba o počasí, o sousedce, o jeho mamince, o rámusu, který dělají nepřizpůsobiví sousedé, o jeho autu... Když jde do práce, popřeju mu, ať mu to utíká...
A po takové náloži slušnosti už je i jemu trapné nepozdravit :-)
Já mu tím dávám najevo, jak špatně se chová, ale ještě pořád nevím, jestli reaguje jen ze setrvačnosti dobré výchovy jeho maminky a nebo proto, že by si uvědomil, že dělá chybu :-)
Obávám se, že to jen pozůstatek maminčina vlivu :-(
Protože co? Protože vůl volem zůstane.

18 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 29. června 2015 v 16:04 | Reagovat

Jo a vychovaná jsi dobře :-)

19 ukradenaslova ukradenaslova | Web | 29. června 2015 v 16:32 | Reagovat

Já se s nevychovanými lidmi povětšinou setkávám právě po hospodách, klubech, v MHD a běžně na ulici. Nicméně musím říct, že třeba v Brně v okolí FF mi každý den někdo otevře, podrží dveře, usměje se, odpovídají na pozdravy... :) A to slečny i kluci, vždycky mi to zlepší náladu. Je to otázkou inteligence, především té sociální. Mě osobně vytáčí, že lidi neumí chodit po pravé straně a vyhýbat se pravou stranou na chodníku. Pak se člověk po ulicích a přechodech motá jako káča. V takovém Amsterdamu jsem chtěla vyvraždit půlku města :-D

20 userka userka | E-mail | Web | 29. června 2015 v 17:22 | Reagovat

Se vším ostatním s tebou souhlasím, ale:
Ptát se v MHD, jestli je na volnym místě volno? Promiň, já jsem zatvrzelej obhájce ohleduplnosti, ale tohle bych nedělala ani já. To je snad samozřejmý, že kde je volno, tam si sednu, ne? Nemusím se přece ptát, jestli tam náhodou nemáš nechaný volno, protože tam sedí tvůj imaginární kamarád.

21 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 29. června 2015 v 18:02 | Reagovat

Řekla bych, že to není ve tvé výchově, ale v nevychovanosti druhých. Taky to nemám ráda a ztotožňuji se s tvým názorem. Odmalička jsem byla učena nějakému tomu společenskému chování, a proto mě všechny ty věci, o nichž píšeš, pobuřují nejspíš ve stejné míře jako tebe...
Myslím, že jsi vystihla to podstatné.

22 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 18:29 | Reagovat

[20]: Viz komentář výše :)

23 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. června 2015 v 18:46 | Reagovat

Myslím, že čím víc jsme stresovaní, tím víc zapomínáme, že bychom se měli chovat slušně. Navíc to rodiče ani v tom honu za penězi své děti neučí. Ty podle mně vychování máš :)

24 Nekra Nekra | Web | 29. června 2015 v 18:54 | Reagovat

S většinou článku souhlasím v tom, jak by se lidi měli chovat slušně. S čím nesouhlasím, je část té sekce v dopravě. Že je neslušný okopávat lidi, to beru. Ovšem ptát se na to, jestli je sedačka volná v MHD, to mi fakt připadá jako naprostá pitomost. V dálkových autobusech, vlakových kupé, tam mi to ještě dává smysl (i když většinou to je z něčeho jasný, jestli tam někdo sedí a jen šel na záchod), ale v MHD? To jako vážně?

25 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. června 2015 v 19:00 | Reagovat

Co se týče MHD, já se většinou osobně taky neptám na "volno". A to z několika důvodů. Buď na mě lidi čumí, jako na kreténa stylem "a proč by tu jako nebylo??", nebo mám pod nosem knížku a okolí se vůbec nevšímám a nebo ve většině případů sedím na osamoceném sedadle nebo stojím. Já za největší neslušnost asi považuju ignoranství. Když se někoho chcete na něco zeptat, nebo ho oslovíte a on dělá, že vás nevidí nebo neslyší. To mi dokáže vdycky pořádně pít krev.

26 userka userka | E-mail | Web | 29. června 2015 v 19:18 | Reagovat

[22]: Držíš místo? :D Tak to bych pochopila v busu, ale určitě ne v MHD, který do toho tvýho výčtu bylo zahrnutý. Tam mi to představa připadá až směšná. Ale hlavně teda - když chci v busu držet místo, tak si tam dám tašku, bundu nebo něco prostě. To odradí tak polovinu lidí, aby se vůbec ptali, jestli tam to místo je.

27 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 19:25 | Reagovat

[26]: To by si se divila :) Ale hádat se nebudu, každá máme prostě na to svůj názor. :)

28 userka userka | E-mail | Web | 29. června 2015 v 19:27 | Reagovat

[27]: Čemu bych se divila? Se nehádáme, ne? Jako držet místo tím způsobem, že vypadá úplně stejně jako ostatní volná místa, a myslet si, že se každej bude ptát, jestli náhodou zrovna tohle volný místo není obsazený, je prostě přitažený za vlasy. A ty se pak zbytečně rozčiluješ kvůli tomu, že se lidem zdá prázdný místo býti prázdným.

29 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 19:33 | Reagovat

[28]: Klííd :)

30 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 19:35 | Reagovat

[28]: Já jen říkám, že někteří lidi jsou schopný ti ty tašky z toho místa beze slova říct, jen aby si mohli sednout.

31 userka userka | E-mail | Web | 29. června 2015 v 19:36 | Reagovat

[30]: Tak za prvý mě neuklidňuj a buď ráda, že ti tady aspoň komentuju a chci pochopit tvůj názor na věc. A za druhý: až se ti někdy opravdu stane, že ti někdo přendá tvou věc ze sedačky jinam, aby si tam mohl sednout, tak se ti osobně pokloním a napíšu o tobě oslavnou ódu, protože to se totiž stane leda tehdy, pokud jezdíš s opilcema nebo nesvéprávnýma.

32 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 29. června 2015 v 19:48 | Reagovat

[31]: Nebo s nevychovanýma důchodkyněma :)

33 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 29. června 2015 v 22:24 | Reagovat

Ve vlaku by mě nikdy ani nenapadlo se nezeptat, jestli je volno, ale v autobusu, tramvaji nebo metru mi to vůbec nedává smysl. Ve vlaku si může někdo odskočit nebo může cestující čekat na někoho, kdo přistoupí na další zastávce, ale v MHD? To jako že by si někdo rezervoval vedle sebe místo pro někoho jiného a kvůli tomu by tam x zastávek všichni ostatní stáli? :D

Nedávno se mi stala taková divná věc. Jel jsem v tramvaji, byla poloprázdná, stál jsem a držel jsem se tyče u prázdné čtyřsedačky a čuměl do mobilu. Přišel ke mě mladík a zeptal se mě, jestli si nechci sednout. Asi jsem fakt starej, když mě lidi pouštěj sednout, ještě k tomu v poloprázdnym MHD :-D.

Jinak ale za největší nevychovanost považuju lidi, který neumí pozdravit. To je opravdu hnus. Často je to spojený s tím, že ten člověk se cítí být NĚKDO a ty ostatní jsou pro něj póvl, tak proč by je zdravil?

S etiketou je to v Česku dost velká bída. Nejen, že nás reprezentuje ve světě věčně vožralý hovado o holi, ale lidi se k sobě chovají jak prasata.

Ono je pro některé lidi velké překvapení, že je naprosto společensky přijatelné, když muž s deštníkem nabídne dámě (klidně i cizí), aby se do něj zahákla. Některé holky to odmítají s tím, že přeci spolu nechodíme. To je strašná intimita, s někým sdílet deštník, když prší :-D.

Líbí se mi, jak Vietnamci vyřešili ty kretény, co jim tykaj. Tykaj jim taky.

[31]: Jednou se mi fakt ale stalo, že mi někdo hrábnul na mojí tašku přes rameno, a posunul ji blíž ke mě, aby si mohl sednout. Opilej ten dědek ale nebyl, nebo jsem to na něm nepoznal :-D. Přitom já jsem jel jen jednu zastávku a přeci jen bych preferoval, kdyby mě o to spíš ten dotyčný požádal, než aby mi hrabal na moje věci. Ale pořád je lepší, když mi někdo třeba sáhne na tašku, než aby mi třeba hrabal na zadek :-D, hlavně když je to chlap! Celkem jsem ale na to ohrabávání už zvyklej. Když si koupím nějaké nové hadry, tak některé kolegyně si chtějí sáhnout, aby věděli, co to je za matroš :-D.

34 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 29. června 2015 v 22:27 | Reagovat

[33]: * věděly.
Všimnul jsem si toho až po odeslání. Omlouvám se za zbytečný druhý komentář :-D

35 adaluter adaluter | E-mail | Web | 29. června 2015 v 22:42 | Reagovat

[5]:[30]:[32]:Článek je dobrý, vypadá to, že to máš srovnané, v zásadě máš pravdu, ale v komentářích už tak trochu odporuješ sama sobě - kom.5 a 30, a ve finále, je li ti dvacet, důchodkyně by nejspíš nebyly tak nevychované, kdybys jim s úsměvem přenechala své místo, je li to prázdné (s taškami) určeno pro tvoji babičku.
:-)

36 Grumpy Grumpy | Web | 29. června 2015 v 22:43 | Reagovat

Taky mi přijde trochu divné se v MHD ptát, jestli je na sedadle volno. S ostatním ale souhlasím. Lidé se k sobě chovají čím dál tím hůř, třeba ve Finsku vám nikdo dveře nepodrží ani náhodou a nikdo nepustí důchodce či invalidy si sednout. Dokonce v narvaném autobuse ani nikdo nevyleze ven, aby nechal v klidu vyjít ty, co vystupují.

37 Rowan Rowan | Web | 29. června 2015 v 23:18 | Reagovat

Hehe, jsem líná číst všechny komentáře nad sebou, ale tak budu reagovat na článek v kontextu se mnou -občas se cítím úplně stejně jako ty. Že mě snad vychovali přehnaně dobře, nebo co. Ale jsem za to vlastně ráda, přijde mi to jako plus, umět se chovat a být k lidem milá. Je fakt, že se ale neptám, než si sednu na volné místo. Pokud je očividně volné, přijde mi zbytečné se ptát. Pokud se tam ale musím nasoukat, minimálně se na člověka, kterého bych mohla obtěžovat, usměju. A nikdy, nikdy si nedám nohu přes nohu, hrozí-li, že bych ušpinila někomu kalhoty.
a co se týče holek v baru, co odnášejí sklo a chodí zametat rozbité sklenice, ne že bych se chtěla nějak vytahovat, ale těm zásadně děkuju, nahlas a snad zřetelně, že ten bordel uklidí a já v tom nemusím šlapat. Nechápu, jak někdo může reagovat uvedenými způsoby. Nevycválaní blbci :-?

38 Snapeova Snapeova | Web | 30. června 2015 v 3:57 | Reagovat

Vetsinove souhlasim, je to dobry clanek. Ohledne MHD souhlasim s komentari vyse. Ja jsem si hlavne vzdy myslela, ze nikdo nema pravo drzet nekomu misto a blokovat ho tak ostatnim. Nevim, jaka je skutecnost, ale ja to mam takhle vsugerovane. Ve vlacich se snazim ptat, tam jsem zvykla, ze se to porad dela.
Co me stve je chozeni vsemi smeri. Neustale mam vsude prekazkovou drahu a nikdo asi netusi, ze se chodi v pravo... A dalsi vec. Vystupuju z mhd a uz se tam prese me rve milion nedockavcu a to je furt. Ja vzdy slusne cekam, az lidi vystoupi a pak se divim, ze uz si nesednu...

39 Amazonka Amazonka | Web | 28. září 2015 v 15:41 | Reagovat

A úplně nejlepší jsou ty lidi, který si v autobuse vedle sebe na jediný volný místo hodí svojí tašku s nákupem a já jakožto jediný člověk, co kvůli tomu musí cestou stát se slušně zeptám: "Mohla bych si sem prosím vás sednout?" A reakce? Dělá, že mě neslyší a dívá se ven, aby náhodou nedošlo k očnímu kontaktu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama