Recenze: Mimoni

25. června 2015 v 21:57 | Cherrybumbum |  Filmy
Ať si to připouštíme nebo ne, malé žluté potvůrky ve tvaru vajíčka, které nosí lacláče a šílené brýle, pomalu ale jistě zaplavují celý svět. Po filmech "Já, Padouch" a "Já, Padouch 2", kde se tito roztomilí nešikové představili po boku Grua, největšího padoucha všech dob, se tvůrci rozhodli dát těmto malým stvořením vlastní film. Od 25. června v kinech po celé republice probíhá doslova Mimoňmánie. A já měla tu možnost, využít výhody staršího sourozence a vyrazit také na tento velice očekávaný animák.

Zdroj: Youtube.com

Příběh:
Už jste si někdy položili otázku, jak to vlastně bylo před velkou krádeží Měsíce? Kde se vlastně vzali malí žlutí milovníci banánů? Přesně na to odpovídá nový film ze studia Universal "Mimoni". A možná vás to překvapí, ale samotný počátek Mimoňů nalezneme v oceánech, kde jako malé potvůrky vzhlíželi k velkým predátorům, kteří pojídali ostatní obyvatele vod. Mimoni totiž touží po jediném: sloužit tomu největšímu padouchovi. Bohužel pokaždé, když nějakého najdou, tak ho svou nešikovností dostanou do spárů smrti. Ať už se jedná o neandrtálce, egyptského farona, Drákulu či samotného Napoleona.

Po posledním velkém selhání se Mimoni stahují do zasněžené a zmrzlé jeskyně, kde po několik staletí žijí v míru a klidu. Stále jim však chybí ten velký padouch, kterému by mohli oddaně sloužit. A ačkoliv jsou malí, nehodlají se vzdát svého snu. A tak se trojice nejodvážnějších z nich, Kevin, Stuart a Bob, vydávají na velké putování za tím největším z největších padouchů, kterému budou moci stát po boku při jeho velkých zločinech. Jak jejich putování skončí? To se dozvíte v nejnovějším mimoním snímku.

Můj názor:
Nápad na vlastní mimoní film jsem vítala, hlavně po velké vlně kritice na "Já, padouch 2", u kterého zlé jazyky tvrdili, že se jedná už o příběh Mimoňů a zbytek, že je jen pouhým "doplňkem". Jak ale zvládli tito žlutí drobečkové utáhnout celý film?

Jistou dávku obav jsem před filmem přeci jen měla. Nebude film určen spíše mladším divákům? Nebude to pro mě stejné zklamání, jako první film s mým oblíbeným Spongebobem? Mé obavy se však rozplynuly už během prvních vteřin, když se na plátně objevilo známé logo Universals, a zazněla jeho známá melodie, kterou si však do parády vzali samotní Mimoňové. Už v tomto okamžiku se celý ten narvaný sál upřímně smál.

V průběhu filmu si jako jeden z těch starších diváků budete občas připadat jako naprostý blb, když se smějete u vtipných scének spolu s malými caparty, kteří ještě mají v puse mezery pro prvních zubech. Naopak se zde však objevují i takové scény, u kterých se tvůrci nejspíš snažili být za každou cenu vtipní a byly vyšperkovány tak moc, že to vlastně už ani vtipné není. Spíš vám v tu chvíli zní v hlavě jen to ironické "Raz, dva, tři - SMÍÍÍCH". Nemluvě o některých až zbytečně protahovaných scénách, které měly být pravděpodobně snahou o nějaké to pořádné napětí. Ale vytvořte napínavou scénu, když vám po plátně neustále pobíhají malí žlutí mužíčkové, kteří svou roztomilou nešikovností stejně provedou něco, z čeho se budou všichni smíchy popadat za břicho.

Mé hodnocení:
Tento film má rozhodně na to, aby byl přezdíván jako Animák léta 2015. Není to sice úplně stoprocentní, ale přesto je to něco, co si opět dokáže získat přízeň mnoha diváků.

9/10