Captain America: Civil War - recenze

5. května 2016 v 23:09 | Cherrybumbum |  Filmy
Letošní rok je bohatý na nové filmové snímky o superhrdinech. Po Deadpoolovi (ano, vím, to je ANTI-hrdina) a Batman vs. Superman přichází do kin dlouho očekávaný Captain America, který se tentokrát musí utkat jak s egoistickým Iron Manem, tak se svým svědomím a rozumem. Jste připraveni na největší válku Avengers?

Zdroj: TADY

Avengers, v čele se Stevem Rogersem, mají před sebou další misi, při které mají zachránit svět před hrozbou světové nákazy nebezpečným virem. Svět sice opět zachrání, ale jako vždy za sebou nechávají chaos, nevinné oběti a hlavně dychtivé novináře, kteří jen prahnou po senzacích. Po této misi je skupina Avengers postavena před závažné rozhodnutí: být nezávislým týmem jako doposud, a chránit svět, když to skutečně potřebuje, nebo být vládní armádou, která bude povolána jen v případě nejvyšší nouze.

Tato otázka rozdělí Avengers na dva tábory: První vede Steve Rodgers, který chce za každou cenu pomáhat společnosti, když bude potřeba, a druhý Tony Stark, který se překvapivě přiklání k názoru, že je dobré být pod kontrolou vlády. Captain America je zároveň na stopě svému nejlepšímu příteli z "mládí", Buckymu, který je ovšem v hledáčku i samotným vládám. Díky tomu se ze Steva Rodgerse a jeho spojenců stává zločinec č. 1, a je jen na něm, aby pravda vyšla najevo a vše se dostalo opět do té správné rovnováhy.

Jako nadšená fanynka Captaina jsem už od konce února nedočkavě projížděla plakáty s programem kina, kdy už konečně uvidím svého favorita. Když jsem však minulý týden vyhrála na webovkách Óčka volné vstupy na předpremiéru v CineStar na Černém mostě, byla jsem štěstí bez sebe. A jelikož už jsem nakousla, že jsem se na tento biják dostala díky Óčku, dovolím si teď malou vsuvku v podobě zhodnocení celé akce.

Do sálu nás pustili s již půlhodinovým náskokem, díky kterému jsme si s přítelem mohli vybrat celkem dobrá místa (na těch, které by se nám líbila úplně nejvíc již seděly o něco rychlejší holky s roztomilýma kočičíma ouškama na hlavě). Hned u vstupu na nás čekaly svě slečny, které nás vyzvaly, abychom si vybrali placku podle toho, kterému týmu fandíme. "Tým Steve? Tým Tony?" Na sedadlech nás pak čekaly pěkné filmové dárečky. Ještě dodávám, že pro mě, to bylo něco neuvěřitelného. Při kupování dobrot jsem popcorn dostala do velké plechové nádoby s Captainem America, k tomu teď ty placky, plakáty... No, přijít ještě skutečný Chris Evans, představitel Steva Rodgerse, tak bych snad omdlela blahem, jako čtyřletá holčička v Disneylandu. Ale zpátky k filmu.

Zdroj: Youtube.com

Jak jen začít, abych neskončila u hodnocení o jedné větě. Nový Captain America má rozhodně vše, na co jsme od Marvelu (Marvela?) zvyklí. V jednu chvíli drtíte tomu vedle ruku, vzápětí se smějete, až z toho začnete vydávat takové ty divné hýkavé zvuky, a pak to dovrší scéna, u které zjistíte, že jste prostě neskuteční měkkýši. Tohle všechno nový Captain America nabízí. Co se týče příběhu, tak tam snad nemám nic vytknout. Jelikož je pro mě hrozně těžké psát takovéto recenze bez toho, aniž bych měla pořád nutkání, zda toho nevyzrazuji příliš, tak řeknu jediné: Je úplně jedno, komu vlastně na začátku fandíte. Během těch 148 minut změníte názor úplně na všechny. A to hned několikrát. Zjistíte, jak je pravda relativním pojmem, a že nic není takové, jak se na první pohled může vlastně zdát.

Co však musím okomentovat, je počet superhrdinů, kteří se tam najednou vyskytli. Upřímně mě překvapilo, že se ve filmu objevuje i samotný Spiderman (OMG, Spoiler!! Spoiler!! - Ale prd, máte ho už v traileru.), ze kterého, alespoň z mého pohledu, udělali v některých částech až zbytečně velkého troubu, který neumí do pěti počítat (jo dobře, smála jsem se tomu jak pitomá, ale víte jak, musím si do něčeho rejpnout). A dalším negativem tohoto filmu je fakt, že mě tento biják naprosto nabudil na to, pustit si další filmy z dílny Marvel, což vzhledem k tomu, že zkouškové je za dveřmi, není moc pozitivní zpráva.

Hodnocení:
V minulé recenzi ode mě Deadpool získal 10/10. Momentálně jsem celkem na vážkách, kolik by si zasloužil Captain America. S radostí bych dala stejné hodnocení, ale zároveň přemýšlím nad tím, zda za mým nadšením nestojí i má nezdravá posedlost právě tímto Avengerem...

A víte co? Kašlu na posedlosti - 10/10 - když Deadpool, tak Captain taky!

Viděli jste již tento film?
Jaké máte z něj dojmy?